تازه ترین مطالب



پربیننده ترین مطالب

کد مطلب: 17940
تاریخ انتشار: چ, 1396/04/14 - 12:07
«صدا و سیما» عاملی در توسعه گردشگری مغفول مانده «مغان»
رسانه ها و مخصوصا صدا وسیمای استان اردبیل می تواند نقش به سزایی در شناساندن ظرفیت گردشگری منطقه مغان داشته باشند که متاسفانه روند کم توجهی همچنان ادامه داشته و طبیعت و پتانسیل های منطقه مغان مورد غفلت واقع شده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح مغان، استان اردبیل همواره یکی از استان های توریست پذیر و گردشگری در سطح کشور می باشد که مخصوصا در ایام تعطیلات مسافران و گردشگران زیادی برای بازدید از جاذبه های طبیعی و تاریخی به این استان سفر می کنند که بیشترین سفر را به مرکز استان و شهرهای نزدیک به ان دارند .

طبق امار تعداد این مسافران و گردشگران سالانه به حدود سه تا پنچ میلیون نفر هم می رسد که در جذب این همه تعداد مسافر رسانه ها بخصوص صداوسیما نقش اساسی دارد چرا که برای شناساندن ظرفیت گردشگری یک منطقه اطلاع رسانی کافی در مورد ظرفیت های گردشگری ان منطقه یکی از اولویت های مهم است.

اما چرا منطقه مغان که جز مناطق بزرگ استان اردبیل محسوب می شود و شامل سه شهرستان بیله سوار، پارس آباد و گرمی بوده  و دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی بیشتری نیز است در جذب گردشگر موفق نبوده است.

 یکی از دلایل اصلی این می تواند باشد که در مورد ظرفیت گردشگری این منطقه آن نطور که باید در شٲن این منطقه (مغان) باشد در رسانه ها به ان پرداخته و شناسانده نشده است به طوری که بر بیشتر مردم استان  خودمان نیز هنوز هم ناشناخته بوده و تا امروز این روند تغییر نکرده است.

 در این بین رسانه های استان بخصوص صداوسیمای استان به همراه مسٸولان می توانند نقش به سزایی در شناساندن ظرفیت گردشگری منطقه مغان داشته باشند همانطور که چندین و چند سال است این کار را در مورد بعضی مناطق و شهرهای استان انجام داده اند و به انها کمک کردند که در حوزه گردشگری یا همان جذب مسافر و گردشگر نه تنها در سطح استان و حتی کشور موفق باشند.

در حال حاضر گردشگری یا توریسم به عنوان یک صنعت در دنیا شناخته می شود که علاوه بر تاثیر اقتصادی می تواند در این سیل عظیم بیکاری کشور، زمینه ساز اشتغالزایی نیز باشد.

یادداشت: جعفر فرجی

انتهای پیام/

اخبار شهرستان را اينجا ببينيد


دیدگاه شما